ساندویچ سبزیجات به سبک برنامه بهونه [با سس مخصوص]



امروز در بخش آشپزی سایت طبیب گفت همراه شما هستیم با طرز تهیه ساندویچ سبزیجات به سبک برنامه بهونه و سامان گلریز کارشناس آشپزی معروف صدا و سیما که متاسفانه چند سالی است که دیگر برنامه نمیسازد. اما از آموزش های قدیمی ایشان ما ویدیو های منتخب و مرتبط با تغذیه سالم را برای شما در طبیب گفت منتشر می کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

همچنین ببینید:  طرز تهیه شامی عدس با سامان گلریز (برنامه بهونه)

  1. کلم بروکلی 300 گرم
  2. بادمجان 2 الی 3 عدد
  3. پیاز 1 عدد
  4. پنیر صبحانه 200 گرم
  5. کره 40 گرم
  6. سس خردل 3 قاشق غذا خوری
  7. سس فلفل سبز 2 قاشق غذاخوری
  8. جعفری 20 شاخه
  9. فلفل دلمه ای قرمز 2 عدد
  10. لیمو ترش 1 عدد

برای طرز تهیه کامل حتما ویدیو را تماشا کنید و به تمام نکات گفته شده دقت کنید تا یک سالاد بسیار خوشمزه و سالم را بتوانید تهیه کنید و از میل کردن آن لذت ببرید. همچنین با اشتراک این پست می توانید از ما برای انتشار محتوا با کیفیت تر حمایت کنید. فواید درست کردن ساندویچ با سبزیجات را در ادامه می توانید بخوانید.

فواید ساندویچ سبزیجات

ساندویچ یک انتخاب غذایی محبوب و همه کاره است که افراد در هر سنی از آن لذت می برند. در حالی که مواد بی‌شماری برای انتخاب ساندویچ وجود دارد، از جمله سبزیجات موجود در ساندویچ شما نه تنها رنگ‌های شاداب و طعم‌های تازه را اضافه می‌کند، بلکه فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد. چه گیاهخوار باشید، چه به دنبال کاهش مصرف گوشت هستید، یا به سادگی می خواهید گزینه های گیاهی بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید، در اینجا برخی از مزایای تهیه ساندویچ با سبزیجات آورده شده است:

1. سرشار از مواد مغذی:

سبزیجات سرشار از ویتامین های ضروری، مواد معدنی و فیبر غذایی هستند. با افزودن انواع سبزیجات به ساندویچ خود، می توانید مصرف مواد مغذی مهمی مانند ویتامین C، ویتامین A، فولات، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها را افزایش دهید. این مواد مغذی به سلامت کلی کمک می کنند، سیستم ایمنی را تقویت می کنند، عملکرد سلول ها را ارتقا می دهند و خطر بیماری های مزمن را کاهش می دهند.

2. افزایش محتوای فیبر:

سبزیجات منبع عالی فیبر رژیمی هستند که برای حفظ سلامت سیستم گوارشی و ترویج حرکات منظم روده ضروری است. گنجاندن سبزیجات در ساندویچ شما فیبر می‌افزاید، که می‌تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، سطح قند خون را تنظیم کنید، مدیریت وزن را ارتقا دهید و از سطح کلسترول سالم حمایت کنید.

3. رنگارنگ و خوش طعم: 

سبزیجات دارای طیف گسترده ای از رنگ ها، بافت ها و طعم ها هستند. افزودن انواع سبزیجات پر جنب و جوش به ساندویچ خود نه تنها آن را از نظر بصری جذاب می کند، بلکه طعم و بافت آن را نیز افزایش می دهد. از کاهو ترد، گوجه فرنگی آبدار و فلفل دلمه ای ترد گرفته تا آووکادوی خامه ای و پیازهای لطیف، سبزیجات می توانند طراوت و پیچیدگی را به ساندویچ شما اضافه کنند.

4. کالری کمتر و گزینه سالم تر:

سبزیجات در مقایسه با سایر پرکننده های ساندویچ مانند گوشت های فرآوری شده یا چاشنی های سنگین کالری کمی دارند. با جایگزینی یا کاهش مواد پرکالری با سبزیجات، می توانید ساندویچ خود را به گزینه ای سالم تر و متعادل تر تبدیل کنید. اگر در تلاش برای مدیریت وزن خود هستید یا اهداف رژیم غذایی خاصی دارید، این می تواند به ویژه مفید باشد.

5. تطبیق پذیری و تنوع: 

تنوع باورنکردنی از سبزیجات در دسترس است که به شما امکان آزمایش و ایجاد ترکیبات طعم منحصر به فرد در ساندویچ های خود را می دهد. می‌توانید از میان کلاسیک‌هایی مانند کاهو، خیار و گوجه‌فرنگی انتخاب کنید یا گزینه‌های ماجراجویانه‌تری مانند بادمجان برشته، کدو سبز کبابی، یا قلب کنگر ترشی را بررسی کنید. امکانات بی پایان هستند و شما را قادر می سازند ساندویچ خود را مطابق با ترجیحات طعم و نیازهای غذایی خود سفارشی کنید.

6. پایداری محیطی: 

گنجاندن سبزیجات بیشتر در رژیم غذایی می تواند تأثیر مثبتی بر محیط زیست داشته باشد. غذاهای گیاهی معمولاً در مقایسه با محصولات حیوانی ردپای کربن کمتری دارند، زیرا به منابع کمتری نیاز دارند و گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کنند. با انتخاب ساندویچ های پر از سبزیجات، می توانید به عادات غذایی پایدار و حفظ محیط زیست کمک کنید.

7. افزایش مصرف کلی سبزیجات:

ساندویچ ها راهی راحت و لذت بخش برای افزایش مصرف کلی سبزیجات شما هستند. ممکن است برای برخی افراد گنجاندن وعده های توصیه شده سبزیجات در وعده های غذایی خود چالش برانگیز باشد، اما با گنجاندن مقدار سخاوتمندانه در ساندویچ خود، می توانید پیشرفت قابل توجهی در رسیدن به اهداف سبزیجات روزانه خود داشته باشید.

گنجاندن سبزیجات در ساندویچ های خود نه تنها ارزش غذایی آنها را افزایش می دهد، بلکه به وعده غذایی شما نیز هیجان می بخشد. بنابراین دفعه بعد که یک ساندویچ را تهیه می کنید، فراموش نکنید که آن را با یک رنگین کمان سبزیجات پر کنید تا طعم، فواید سلامتی و رضایت کلی آن را افزایش دهید.

اشتراک گذاری:

پست‌های پیشنهادی

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق برای سایت طبیب گفت محفوط و کپی از مطالب بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.