تحقیق جدید درباره کاهش مصرف نمک و فشار خون

تحقیق جدید درباره کاهش مصرف نمک و فشار خون  در دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن فاینبرگ در شیکاگو آمریکا نتایج جالبی داشت که در این مطلب سایت طبیب گفت برای شما منتشر کردیم. نورینا آلن استاد دانشگاه درباره هدف اصلی این تحقیقات می گوید: ما قصد داشتیم بدانیم که کم کردن مصرف نمک می تواند باعث کاهش بیشتر فشار خون در بیمارانی که قرص های فشار خون مصرف می کنند بشود یا که خیر.

نحوه انجام تحقیق کاهش مصرف نمک و فشار خون

برای انجام این آزمایش محقیق حدود 200 نفر مرد و زن را بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم کردند و در یک گروه رژیم غذایی پرنمک را در نظر گرفتند و در یک گروه رژیم غذایی کم نمک را که حداکثر نمک مصرفی در آن 500 میلی گرم در روز بود را در نظر گرفتند. این رژیم ها برای مدت یک هفته تحت پیگیری قرار گرفت و بعد گروه رژیم غذایی کم نمک و پرنمک رژیم های خود را عوض کردند. همچنین بیشتر شرکت کنندگان هم افراد کهنسال و میانسال بوده اند که سن آن بین 50 سال تا 70 سال بوده است.

کالیبره کردن فشار سنج

نتایج تحقیقات

در انتها مشخص شد که پیروی از رژیم غذایی کم نمک می تواند فشار خون سیستولیک را در 70 درصد از شرکت کنندگان کاهش دهد. محقیق به این نتیجه رسیدن که کاهش مصرف سدیم می تواند باعث کاهش فشار خون در افرادی که فشار نرمال یا بالا دارند شود. البته مصرف نمک به اندازه برای سلامتی بدن بسیار ضرروی است و افرادی که دارو های فشار خون مصرف می کنند به هیج وجه نباید دارو های خود را بخاطر داشتن یک رژیم غذایی کم نمک قطع کنند چون این کار بسیار خطرناک است.

همچنین ببینید:  🍵 کشف قدرت چای: 5 چای مفید برای فشار خون 🌿

💓 فشار خون سیستولیک چیست؟

فشار خون سیستولیک به عدد بالاتری اطلاق می شود که هنگام اندازه گیری فشار خون ثبت می شود. این نشان دهنده فشاری است که بر دیواره های شریانی هنگام انقباض قلب و پمپاژ خون به سیستم گردش خون وارد می شود. در میلی متر جیوه (mmHg) اندازه گیری می شود. به عنوان مثال، اگر فشار خون 120/80 میلی متر جیوه باشد، فشار خون سیستولیک 120 است.

همچنین ببینید:  4 روشی که پزشکان برای تشخیص فشار خون استفاده می کنند.

اشتراک گذاری:

پست‌های پیشنهادی

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق برای سایت طبیب گفت محفوط و کپی از مطالب بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.