درمان رفلاکس با پرهیز غذایی در کودکان

درمان رفلاکس با روش پرهیز غذایی یکی از روش های درمانی است که در بچه ها و بزرگسالان، پزشکان از آن کمک می گیرند تا بیماری رفلاکس را کنترل و درمان کنند. رفلاکس یک بیماری است که در آن اسید معده به مری باز می گردد. به طور معمول، یک حلقه عضلانی به نام اسفنکتر تحتانی مری (LES) بین مری و معده از برگشت اسید معده جلوگیری می کند. با این حال، هنگامی که LES ضعیف است یا به طور نامناسب شل می شود، اسید معده می تواند به مری منتقل شود و علائم مختلفی را ایجاد کند.

درمان رفلاکس

درمان رفلاکس بر تسکین علائم و کاهش خطر عوارض تمرکز دارد. این ممکن است شامل تغییراتی در شیوه زندگی باشد، مانند تغییرات رژیم غذایی، مدیریت وزن، بالا بردن سر در هنگام خواب و اجتناب از مواد محرک. در موارد شدیدتر، ممکن است داروها یا جراحی توصیه شود. مهم است که با یک متخصص گوارش برای تشخیص و همچنین در مورد بهترین گزینه های درمانی رفلاکس مشورت کنید

درمان رفلاکس با پرهیز غذایی در کودکان

همچنین ببینید:  نحوه پاشویه کودک از زبان متخصص کودکان + (نکات ضروری)

علائم رفلاکس

رفلاکس معمولاً با علائمی مانند سوزش سر دل، بازگشت مجدد (بیرون آوردن غذا یا مایعات)، آروغ زدن و طعم ترش یا تلخ در دهان مشخص می شود. در نوزادان و کودکان خردسال، می تواند به صورت تف کردن یا استفراغ بعد از تغذیه ظاهر شود.

رفلاکس را می توان به دو نوع دسته بندی کرد:

بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) و رفلاکس فیزیولوژیک. GERD به نوع مزمن تر و شدیدتر رفلاکس اشاره دارد که می تواند منجر به عوارض شود و نیاز به مداخله پزشکی دارد. از سوی دیگر، رفلاکس فیزیولوژیکی در نوزادان یک اتفاق طبیعی است و معمولاً تا سن 12 تا 18 ماهگی خود به خود برطرف می شود.

همچنین ببینید:  اصلی ترین علائم لوزه سوم کودکان از زبان متخصص گوش حلق بینی

علت ایجاد رفلاکس چیست؟

علل دقیق رفلاکس به طور کامل شناخته نشده است، اما عوامل خاصی می توانند در ایجاد آن نقش داشته باشند. اینها عبارتند از :

  • ضعیف شدن اسفنکتر تحتانی مری
  • فتق هیاتال (بیماری که بخشی از معده به داخل حفره قفسه سینه بیرون زده)
  • چاقی
  • برخی داروها
  • سیگار کشیدن
  • برخی غذاها و نوشیدنی ها

امیدواریم پست درمان رفلاکس با پرهیز غذایی در کودکان به شما کمک کرده باشید شما به اشتراک این پست می توانید از وبسایت طبیب گفت برای تولید محتوا بیشتر حمایت کنید. برای این کار از دکمه های اشتراک گذاری انتهای صفحه استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

پست‌های پیشنهادی

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق برای سایت طبیب گفت محفوط و کپی از مطالب بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.