اصلی ترین علائم لوزه سوم کودکان از زبان متخصص گوش حلق بینی

اصلی ترین علائم لوزه سوم کودکان از زبان متخصص گوش حلق بینی را در این ویدیو طبیب گفت با شما به اشتراک گذاشتیم. از شایع ترین مشکلات کودکان که باعث مشکلات زیادی برای آن می شود بزرگی لوزه سوم است مخصوص در چند سال گذشته که بیماری های ویروسی زیاد شده است بچه ها بسیار درگیر عوارض بزرگی لوزه سوم هستند. شما در ویدئو زیر با علائم اصلی بزرگی لوزه سوم آشنا می شوید.

همچنین ببینید:  بهترین فصل برای عمل لوزه سوم از نظر پزشکان

در ویدئو بالا با علائم لوزه سوم کودکان آشنا شدید که می تواند به شما کمک کند به موقع به پزشک مراجعه کنید و درمان مناسب کودک خود را دریافت کنید. همچنین اگر علاقمند به خواندن متن هستید می توانید متن زیر را هم مطالعه کنید.

علائم بزرگی لوزه سوم کودکان

علائم بزرگی لوزه سوم در کودکان که به عنوان هیپرتروفی آدنوئید نیز شناخته می شود، می تواند از کودکی به کودک دیگر متفاوت باشد. در اینجا برخی از علائم و نشانه های رایج وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

1- گرفتگی بینی:

لوزه سوم بزرگ شده می تواند مجاری بینی را مسدود کند و منجر به گرفتگی مداوم بینی یا مشکل در تنفس از طریق بینی شود.

2- تنفس دهانی:

به دلیل گرفتگی بینی، کودکانی که لوزه سوم بزرگ شده دارند، اغلب به تنفس از طریق دهان، به خصوص هنگام خواب، متوسل می شوند. این می تواند منجر به خشکی دهان و افزایش حساسیت به عفونت های گلو شود.

3- گلودردهای مکرر:

لوزه بزرگ شده می تواند گلو را مستعد ابتلا به عفونت ها کند و منجر به گلودرد و ناراحتی مکرر شود.

علائم لوزه سوم کودکان

همچنین ببینید:  آشنایی با علت سرماخوردگی مکرر کودکان از زبان پزشک متخصص

4- اختلالات خواب:

هیپرتروفی آدنوئید می تواند در تنفس طبیعی در طول خواب اختلال ایجاد کند و علائمی مانند خروپف، خواب بی قرار، بیداری های مکرر یا آپنه خواب ایجاد کند. این می تواند منجر به خواب آلودگی در طول روز، تمرکز ضعیف و مشکلات رفتاری شود.

5- مشکلات گفتاری:

کودکانی که لوزه سوم بزرگ شده دارند ممکن است ناهنجاری های گفتاری مانند صدای بینی، مشکل در تلفظ برخی صداها یا کیفیت خفه شدن در گفتار خود را نشان دهند.

6- عفونت گوش:

هیپرتروفی آدنوئید می تواند شیپور استاش را که پشت گلو را به گوش میانی متصل می کند، تحت تاثیر قرار دهد. این می تواند علائمی مانند عفونت گوش، تجمع مایع در گوش (اوتیت میانی همراه با افیوژن) یا مشکلات شنوایی ایجاد کند.

7- عفونت های مکرر سینوسی:

وجود لوزه سوم بزرگ شده می تواند انسداد ایجاد کند و از تخلیه مناسب سینوس ها جلوگیری کند و منجر به عفونت های مکرر سینوسی شود.

مهم است به خاطر داشته باشید که همه کودکان مبتلا به لوزه سوم همه این علائم را تجربه نمی کنند. برخی از کودکان ممکن است علائم خفیف‌تری داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است مشکلات بارزتری داشته باشند. اگر هر یک از این علائم را در کودک خود مشاهده کردید، بهتر است برای ارزیابی و راهنمایی مناسب با یک متخصص کودکان یا متخصص گوش حلق بینی مشورت کنید.

همچنین ببینید:  بهترین غذا برای سرماخوردگی کودکان و بزرگسالان

اشتراک گذاری:

پست‌های پیشنهادی

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق برای سایت طبیب گفت محفوط و کپی از مطالب بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.